Så tyckte Arvika Fastighet AB:s hyresgäster 2024

Exempelbild

Bra personal och lätt att göra en felanmälan – det är två av sakerna som Arvika Fastighet AB:s hyresgäster är mest nöjda med.

Bemötandet från personalen får höga betyg i Arvika Fastighet AB:s hyresgästundersökning 2024, hyresgästerna är mycket nöjda med fastighetsskötare och övrig personal.
Undersökningen visar också att hyresgästerna tycker om sina bostadsområden, att det är nära till handel och service, lättillgängliga lekplatser och grönytor och tryggt att vistas ute på kvällarna.

- Det känns väldigt bra att hyresgästerna tycker om sina bostadsområden och är nöjda med vår personal, säger Micael Engstig, vd Arvika Fastighets AB.

Felanmälan vs information

Även felanmälningsprocessen får högt betyg av hyresgästerna, de anser att hantering och återkoppling fungerar väldigt väl. Samtidigt efterlyser hyresgästerna mer information och engagemang från sitt fastighetsbolag.

- Det är glädjande att se att våra insatser för att effektivisera felanmälningsprocessen uppskattas, men vi tar också till oss av kritiken. Under 2025 kommer vi se över hur vi kommunicerar bättre, säger Micael Engstig.

Godkänt betyg

Undersökningen genomfördes hösten 2024, totalt skickades 1 868 enkäter ut till bolagets bostadshyresgäster. Nöjd Boende Index (NBI), som mäter totalnöjdheten med boendet, landar på 68 av 100.
Nöjd Kund Index (NKI), som bedömer bolaget som hyresvärd, landar på 66.

Är du nöjd med resultatet?

- Vi får ett medelbetyg i de flesta frågor och nöjd ska man aldrig vara. En sådan här undersökning är jättebra för att hitta de områden vi behöver jobba lite extra med, för att bli ännu bättre, säger Micael Engstig.


Sidan uppdaterad 2025-01-22